mandag den 15. april 2013

Choko Cocoa Pancakes

- med ja, chokolade og kakao 


Men det havde du, skarpe læser, jo regnet ud :) Hvad du måske ikke havde regnet ud var, at de rent faktisk også er gode!? :) Aaarh okay, og dog - for alt med chokolade er jo bare himmelsk. 

Nå, spøg til side. Buttom line er, at de er djævelsk gode, og skal helt sikkert laves igen. Eneste ændring til næste gang bliver, at jeg vil udskifte mælken med kærnemælk, da den så bare får en helt anden lækker og svampet konsistens, som jeg elsker meget højt :) 

Opskrift til ca. 12 stk. 

2 æg
2½ dl. hvedemel
2 dl. skummetmælk
2½ spsk. kakaopulver
2 tsk. bagepulver
3 tsk. vaniljesukker
1 dl. hakket mørk chokolade/chokoladeknapper

Mix blot alle ingredienserne sammen og tilsæt chokoladen til sidst. Varm en pande op, og spray/smør den med lidt fedtstof (jeg bruger altid min sprayfedt, da den er så utrolig nem at håndtere, især i pandekage making). Når du har opnået en jævn temperatur ved middel varme, hældes dejen ud på midten af panden og bages på hver side i ca. 1½-2 minutter. 

Server dine pandekager lune og evt. med en god omgang nutella og hjemmelavet peanutbutter, toppet med friske bananskiver øverst :) Det gjorde jeg i søndags, da Sabina var til morgenmadshygge, og det var en herlig kombination... Uuuhm....




Note: udover at disse pandekager er lækre og har en dejlig smag af chokolade, så er de samtidig fedtfattige, win win :) De er dermed ikke sagt just sunde - specielt ikke hvis du dynger dem til i peanutbutter og nutella som jeg, men den er altså en tand "lettere" uden fedtstoffet samt anvendelsen af skummetmælk. 

Og med denne skønne svend i tankerne vil jeg snart nu bevæge mig ud på cyklen og op mod seminariets tysklokaler, hvorefter den står på lidt gruppearbejde og dernæst FRIII MANDAG. Jeps, den er god nok - jeg skal IKKE arbejde idag, og jeg vil nyde det til fulde :) Må I alle have en rigtig dejlig mandag :) 

6 kommentarer:

  1. Mums! Jeg går ud fra, at min indbydelse til disse lækkerier blev væk i posten?!? Hihi ej, skønne ser de i hvert fald ud :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jaaah det må den næsten være!? Jeg kunne heller ikke forstå, at du ikke gav lyd fra dig ;) Muhahahaha!!!

      De var skønne, og endnu skønnere med nutella og peanutbutter! Ooohj ohj ohj, hvilken fryd.

      Slet
  2. Er du bims det ser lækkert ud og hvor er jeg da glad for at jeg i skrivende stund sidder og spiser en ostemad ellers var jeg da strøget ud i køkkenet for at få bakset sådan en omgang sammen!
    Tror helt sikkert de vil falde i god jord herhjemme hos både mand og barn, så mon ikke vi skal prøve dem i weekenden :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, orrrrk jamen lige nu gad jeg da bare godt have din ostemad. Jeg sidder i skrivende stund og terper tysk historie, og så er ostemaden bare bedre ;) Jeg kan dog trøste mig med, at jeg kan komme hjem til pandekager ;) muhahaha!

      De ville falde i SÅ god jord, det er jeg sikker på. Du må igang næste weekend ;)

      Slet
  3. Årh, de ser lækre ud... især med den lækre kombination af toppings ;)
    Hmm... det tror jeg, jeg må prøve, næste gang jeg har gæster til brunch!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ikke? :) Den topping er og bliver altså min favorit, og det er ligemeget hvilken slags pandekager der er tale om ;)

      Uuuha ja, gør da det! jeg er sikker på, at både du og dine gæster vil elske dem ;)

      Slet