lørdag den 16. juni 2012

Radiser på afveje

- i min lille altankasse


Og da jeg OVERHOVEDET ikke (læs: helt og aldeles ikke) har bare snerten af at have grønne fingre, ja så aner jeg faktisk ikke, om man overhovedet kan regne med, at der kommer små fine radiser frem, når de er sået i en altankasse?

Altså lige pt. har de det UTROLIG godt, og både vokser opad og breder sig helt enormt, men får jeg noget ud af det, og står de måske for tæt? iiih altså, der er mange spørgsmål til proffessoren, så hvis der sidder en kyndig radise-pro derude, så giv mig lige et prej, for jeg vil gerne snart se resultater ;) Haha. Ja på det punkt er jeg altså meget utålmodig anlagt, men når det så er sagt, så ved jeg også godt, at solen jo ikke ligefrem har været voldsomt  behjælpelig med væksten endnu?

Lige nu ser det dog ud til, at de hygge sig ret godt derude, men gemalen mener at jeg skal tynde ud i dem, da de stå for tæt, meeeeen jeg vil helst ikke begynde at rode med dem, i frygt for at ødelægge det allerede fine resultat :)

Anyone - hjææælp en "førstegangs-radise-avler" :)

8 kommentarer:

  1. Mine står også tæt og den største indtil nu blev 9 cm lang fordi jeg ikke fik hevet den op. De skal have masser af vand, ellers kan de godt blive lidt harske. Ja også kan man jo så halvdelen af posen nu og sidstem halvdel ca 14 dage efter, så har man radiser. Laaaang tid! Ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Oohj hvor vildt :) Tak for tippet med vandet. Havde nemlig tænkt over, om de mon fik for meget eller for lidt vand? :) Hvordan ved man, hvornår man har en radisse under jorden? :)

      Slet
  2. Jeg prøvede sidst år at så radisser. Men jeg gav dem for lidt vand, og jeg glemte at tynde ud i dem. Det endte med at de stort set kun var toppe, uden nogle dejlig radisser jeg kunne spise.
    Men det har ikke slået mig helt ud, jeg prøver sig til næste år. I år har jeg holdt mig til krydderurter :-)
    Det skal nok lykkes for dig med radisserne!

    SvarSlet
    Svar
    1. Uha, så skal der jo også tyndes ud kan jeg forstå? Hmm. Jeg glæder mig til at se, hvad mit projekt ender med ;) haha. Og heldigvis har jeg OGSÅ krdderurter, så jeg er ikke helt fortabt, hvis radisserne fejler ;)

      Slet
  3. Hej Kristine. Faldt tilfældigt over din blog gennem http://www.madmedhjertet.dk og er allerede helt vild med den! Lækre opskrifter og flotte billeder :) Glæder mig til at følge med fremover :)

    SvarSlet
  4. Hej Regitze :) Ejh hvor dejligt, og velkommen til :) jeg er glad for du kan lide hvad du ser, og glæder mig til at få endnu flere besøg af dig ;)

    SvarSlet
  5. Simone Kimer Fogtmannsøndag, 17 juni, 2012

    Du kan se, når radiserne begynder at stikke lidt op oven jorden, så prøv og hiv en. så er de som regl lige ved at være der :)
    Bare husk at tage dem op, for når de bliver for store smager de ikke så godt, synes jeg ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fedt nok. Tak for det. Det var lige den information jeg manglede Simone :-) Jeg vil holde øje med dem, så de ikke bliver for store og spiselige :-)

      Slet