fredag den 19. februar 2016

At gøre klar til ferie

- det er slet ikke svært


For jeg har ventet længe på denne ferie. At jeg så også blev nedlagt af en gang influenza tidligere på ugen, har kun gjort lysten og trangen til ferie og afslapning endnu større. 

I år skal vi desværre ikke på skiferie, som vi plejer, og Peter har derfor heller ikke valgt at holde ferie i uge 8. I stedet har jeg et par praktiske ting på to-do listen, og så er det måske meget godt, at han ikke er her, for så er det altså bare meget  nemmere at falde i "hygge-fælden". 

To-do listen byder på flg. praktiske gøremål 

- male fodlister i køkkenet 
- omplante de grønne planter i hytten
- oliere bordplade på badeværelset
- rydde op i de sidste gemte og lykkeligt glemte flyttekasse

Og så til de hyggelige gøremål

- se den nye sæson af Suits
- på IKEA-shoppingtur
- hyggelæsning under tæppe 
- lange gåture i solskinsvejr 
- brødbagning 
- stå sent og og spise sen morgenmad

Kan jeg sige andet end, at jeg glæder mig. Hvad med jer derude - har I også ferie nu her eller har I haft? 

2 kommentarer:

  1. Det lyder virkelig som nogle dejlige ferie-gøremål - selvom man har ferie kan man jo godt lade op med de praktiske af slagsen - der er sådan en dejlig ro på, når nu det er overstået og på plads :-)
    Her står den kun på to dages ferie i næste uge bare børnene og jeg alene, så jeg skal liiiige have fundet krea-mutti frem og have støvet hende af ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Netop. Det giver nemlig ro i hverdagen at få det gjort :) Uh, jamen hende finder du jo nemt. I KNOW!!!! Håber I får et par dejlige dage :)

      Slet