lørdag den 18. september 2010

Weekend

Så blev der taget hul på weekenden, og den startede i går, efter kærestens ønske, med en dejlig hjemmelavet kyllingepizza med karry og jalapenos 









Formiddagen er i dag fordrevet med kvalitetstid i køkkenet, hvor to-do listen har stået på hjemmebagte kokosmuffins. Jeg fik opskriften af min dejlige veninde i torsdags, og skulle i dag se om jeg kunne gøre hende kunsten efter.
Jeg må dog indrømme, at hendes var en del bedre end mine - men øvelse gør jo mester, som man siger.


Kokosmuffins (12 stk.)

2 æg
2 dl sukker
2 tsk. vaniljesukker
3/4 dl mel
4 dl kokosmel
125 g. smeltet smør
100 g. mørk chokolade
50 g. nødder efter eget valg (jeg brugte hasselnødder)


Æg og sukker piskes til en let masse. Nødder og chokolade hakkes (fint eller groft, alt efter hvad man synes bedst om) De øvrige ingredienser blandes i sammen med nødder og chokolade. Hvis dejen er lidt tynd, kan man med fordel blande mere kokosmel i.
Kagerne kommes i muffinforme og stilles på en bageplade. Bages ved 200 grader til de er lysebrune - omkring 10-15 minutter.

NOTE:
Som det ses på billederne ovenover, så fik jeg ikke mine kokosmuffins helt som jeg gerne ville. De er blevet lige en anelse for "gyldne" i toppen. Dette skyldes, at da de egentlig havde den rigtige farve, så var de ikke færdigbagte indeni - derfor fik de mere tid i ovnene (dog med mindre grader), til de var færdigbagte. Det resulterede desværre i, den lidt mørkere farve.
Jeg ved ikke hvad der er gået galt, men ovne er jo ikke ens, så måske de skulle have haft mindre varme og evt. længere tid i ovnen. Hvem ved? - men de smager himmelsk, hvilket jo er det vigtigste. Jeg må forsøge igen en anden god gang :)

Ha' en dejlig lørdag



Ingen kommentarer:

Send en kommentar