søndag den 5. februar 2012

Søndags udspring

- og sikke et syn


For dette smukke syn var nemlig hvad der mødte mig, da jeg tidligere skulle ud i køkkenet for at brygge min morgenkaffe. Er det ikke smukt?

For mit vedkommende betyder det meget meget mere end blot en orkidé i blomst, for jeg plejer nemlig at have en hel del problemer med, at få mine ordikeer i blomst igen - eller også er jeg ganske enkelt bare for utålmodig ;) Jeg tror det sidste, for iiih hvor er de altså ikke særlig kønne at se på, når de ikke er i blomst?

Well, denne gang lykkedes det mig endelig, for efter mange gode råd fra svigermor, så fik tålmodigheden lov at titte frem og det samme gjorde en lille ny blomst ;) Juhuuuu. Nu venter jeg bare på, at knop nr. to også titter frem med en fin lille blomst, og at dens orkide makker vil gøre det samme ;)

Jobbet kalder, så imens jeg slider i biksen, så må orkideerne lige slide lidt for mig imens :) Mon ikke solen kigger frem og hilser lidt på dem idag? Jeg synes det ser sådan ud - for jeg tror vejret bliver smukt idag. Igen idag :)

4 kommentarer:

  1. Orkideer er bare så smukke! Når mine er afblomstret klipper jeg dem ned, og så kommer de ind i vindueskarmen i "rode værelset" og står. Så går der ikke ret lang tid før de skyder nye flotte blade og blomsterskud igen. Så alle mine er flere år gamle, men de bliver bare flottere og flottere :) Håber du har en dejlig dag på arbejdet.

    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, jeg gør nøjatig det samme som dig Gitte :) Straks de ikke har blomster mere, så ryger de hurtigt ind på kontoret i skammekrogen ;)

      Slet
  2. De er bare så smukke! Jeg har også et par derhjemme, og de pynter bare så meget. Et dejligt billede i denne kolde tid:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - de er altså virkelig smukke! Elsker orkideer og du har helt ret. Sådan et billede varmer rigtig dejligt på disse kolde dage, som jo er ubeskriveligt kolde lige for tiden !!! :O GOSH!

      Slet