mandag den 5. marts 2012

Prydende hårring

- i en kreativ og "hjemmelavet" version


Og nej, jeg ved godt det her ikke er nogen modeblog, meeeeen jeg måtte altså lige dele dette trick med jer, for det er altså smart og nemt :)

Da Sabina og jeg i fredags var på loppetur, så fandt jeg jo disse to vinringe i Abbe Pierres Klunsere, og de skulle med hjem til et ganske bestemt formål, som jeg længe har drømt om, at få opfyldt og afprøvet. De skal nemlig i håret :)

Som i kan se, så købte jeg to forskellige vinringe med hjem - en helt blank og glat udgave og så en med afrundede kanter og uddybninger i. Jeg måtte slippe 20 kr. for begge to, hvilket jo var en fantastisk og overkommelig pris, selv for en su-belastet studerende som mig ;)


Begge ringe blev pudset da jeg kom hjem, og 1,2,3 - så var der hårpynt klar til brug. Du kan både bruge ringene i en fletning eller i en hestehale, både løs og stram, men du skal dog have en vis hår-tykkelse for at bruge dem, da du jo ikke kan justere på ringene. Du kan med fordel toupere dit hår en smule, så det  på den måde får lidt mere fylde, hvis du i forvejen har lidt tyndt hår.

Måden du anvender ringen på, er blot ved at samle håret i enten en fletning eller en hestehale, og herefter trække ringen ned over håret, så den til sidst sidder i toppen og pynter fint ;)

Du kan også fint bruge servietringe til samme formål, men jeg foretrækker dog vinringene, da de er polstret med fin filt indeni, og beskytter dermed håret en smule samtidig. Det er da smart :) Du kan selvfølgelig også købe de "rigtige" hårringe, men dette alternativ fungerer ganske fint efter min vurdering ;)

6 kommentarer:

  1. Det blev bare rigtig flot søde!
    Mit korte, tynde hår skal nok aldrig gøre sig forhåbninger om sån noget fint pynt..

    SvarSlet
    Svar
    1. Taaak søde :) Haha, nej men det er sgu heller ikke sikkert mit vil længere, når først det er kommet under frisør og projekt - lyst hår, kniven :)

      Slet
  2. Svar
    1. Haha, iii ja :-) når man er på su, får man gode ideer :-)

      Slet
  3. Fed idé Kristine :D Det ser jo vildt godt ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Agnethe :) ja det ser slet ikke så dumt ud endda ;) og det ser endnu bedre ud i virkeligheden ;)

      Slet