torsdag den 26. april 2012

Foråret kommer snigende

- og det samme gør eksamen


For efter at have nydt to hele fridage, fejret mine to kæledyr og lavet en masse dejlig mad, så kalder skolen igen, men så er det også de sidste to undervisningsgange for i år og for danskfaget på seminiariet.

De to dage skal selvfølgelig bruges på repetition af opgaver og gennemgået stof, og så er der ellers læseferie til mig. Pyyh - selvom det virker til at være tidligt, så er det virkelig nødvendigt, da det er et ret stort pensum der skal læses op på, samtidig med at vi skal aflevere skriftlige opgaver i både psykologi og dansk, som begge er fag, der skal afsluttes i år.

Idag og i morgen står den derfor på repetition, så jeg regner bestemt med at blive en hel del klogere på, hvad der er klogt at skrive, og hvad der ikke er klogt at skrive i opgaven - og generelt bare blive lidt mere sikker på hele eksamenssituationen (måske vores lærer giver et fif eller to med på vejen, hvis vi er heldige).

6 kommentarer:

  1. God fornøjelse med læsningen. Der er ingen tvivl om at godt fra start kan lette læsningen gevaldigt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Taaak søde Bianca :) Nej, netop - så nu håber jeg bare min lærer venligst vil fortsætte i det spor han kører i nu, så kan det vist ikke gå helt galt :)

      Slet
  2. Også rigtig god fornøjelse herfra. Tit er det svært at tage sig sammen til at komme igang, når først man er i gang er det både super interessant og spændende stof. Dejlig dag til dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte :) Ja, det er nemlig altid hårdt at komme igang, fordi det hele måske syner en smule uoverskueligt. Jeg synes dog der er flere og flere brikker der indtil nu, er faldet på plads. SKØNT! :D

      Dejlig dag til dig også søde :)

      Slet
  3. I 2. års er forkælede, jeg har hele FIRE undervisningsdage tilbage ;-)

    Ej - synes også eksamen kommer snigende på det kraftigste! En god idé inden for danskområdet er at lave mindmaps inden for de forskellige studieprodukter, så man får koblet teori, metode og praksis sammen. Så er det også meget nemmere at skrive opgaven når du trækker. God læsning!

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, jamen det tror jeg egentlig også vi er, for vi skulle faktisk have haft "læseferie" nu, men vores lærer valgte lige at udskyde sidste uges undervisning til denne uge :)

      Ejh Trine, du er en skat :) TAK! Tusind tak for det gode råd - dem kan man aldrig få for mange af :) Og mht. mindmaps kan jeg sagtens se pointen i overskueligheds-delen :) Thanks!

      Slet