mandag den 12. december 2011

Kristtjørn i fondant

- for det er altså såååå julet


I aften kommer svigermekanikken nemlig til aftenskaffe, og "julepynt" skal der altså på kagen - det er jo kun d. 12 december én gang om året ;) Nå, men igår aftes imens Peter sad klisteret til sin opgave, ja så gik jeg lige i køkkenet og havde lidt kvalitetstid med mine fine jule plungere, samt en omgang hjemmelavet fondant, og det blev der så ovenstående "julepynt" ud af.

Om lidt kommer Marie og Carina, for vi har aftalt at få skrevet vores professionsopgave færdig idag, så vi snart kan holde juleferie med god samvittighed :) Inden da vil jeg lige svinge støvsugeren, for efter fondant'nørkleriet igår aftes, ja så trænger køkkengulvet lige til en kærlig hånd. Undskyldningen for ikke at have gjort det med det samme igår, er jo selvfølgelig, at klokken var tæt på 23.00, også starter man jo ikke lige støvsugere, når man bor på 1 sal vel? :)

God dag derude :)

6 kommentarer:

  1. Så et eller andet sted, at de havde dyppet blade og bær i almindeligt sukker- det gav altså en rigtig fin frostet effekt:) Hvis jeg havde haft tid ville jeg også gerne ha lavet sån noget fint kagepynt.. Skal altså ha fundet mig sån en plunger til blade, mangler den!

    SvarSlet
  2. Sabina: Neeeej, ejh hvor godt - det tror jeg da lige jeg vil afprøve, men hvordan mon man får det til at sidde fast. Pensle det lidt med vand evt. ?

    jaaa, men det lyder til, at du har travlt nok med at holde dig ovenvande i forvejen, så ro på. Jeg laver gerne en portion pynt til dig, så du ikke går hen og dør af stress her i den søde juletid :) hvad med peberkagedejen? Trænger den til en plejefamilie? :D

    Mht. plungeren, så kan Peter måske skaffe dig et sæt på eBay? :)

    SvarSlet
  3. Hvor er de fine. Glæder mig til at se hvad de skal pyntes på :) Evt. julecupcakes?

    SvarSlet
  4. Malene: Taaak :) Uuuif, det var godtnok tæt på ;)

    SvarSlet
  5. Det tror jeg. Kan skisme ikke huske hvor jeg så det henne!men fint, det var det!

    Ååhr, du er bare en sveske! Har dog snydt og købt kristjørn-krymmel, haha:)Så selvom det ikkke bliver helt så fint, så får jeg også lidt jul på mine kager når de bliver bagt her sidst på ugen!Du må dog gerne få gemalen til at kigge på ebay- han kan måske bare li finde mig et link, så vil jeg være meget taknemmelig, for mangler altså sån en plunger!

    Peberkagedejen bliver lavet på torsdag. Det har jeg simpethen afsat tid til, for det er ved at være for pinligt! alle de gode sager sku nødigt blive for gamle!

    SvarSlet
  6. Sabina: iiih, det må jeg da lige have afprøvet en dag så :) Kunne godt forestille mig, hvor fint det ville se ud :)

    Nårh hvor godt ;) ja så er du jo ikke helt udenfor med julepynten ;) Jeps, det får jeg lige fikset for dig ;) No problem - for ja, den er ret fin :)

    iiih, jeg glæder mig allerede til at se, hvad du får lavet ud af din pebekagedej ;) Godt den egentlig bare bliver bedre og bedre af at ligge lidt ;)

    SvarSlet