mandag den 19. marts 2012

Funfetti Cupcakes

- med konfetti udenpå og indeni


Ja det er næsten ligesom et Kinder Surprise æg, bare dette er i kageform. Og dog, for dem her smager ikke af chokolade (da der ikke er chokolade i), men derimod af den lækreste vanille og diverse krymmel'smagsvarianter :)

Og selvom man måske kun svagt kan se det, så er denne skønne vanillecupcake fyldt op med en god omgang lækker og farverige konfetti krymmel - præcis det samme konfetti krymmel, som er drysset på toppen ovenpå moussen. (den anvendte konfetti krymmel har jeg købt i Tyskland, sidst vi var et smut over grænsen)


Opskriften er en gammel sag, og den kan findes flere steder her på bloggen. Bare lige for en sikkerheds skyld, så får i den også serveret herunder:

Opskrift til ca. 18 cupcakes

1 æg
150 g. sukker
8 spsk. olie
2 dl. kærnemælk
1 tsk. vanillesukker
2 tsk. bagepulver
250 g. hvedemel
1 dl. farverig krymmel

Rør æg og sukker sammen og tilsæt så vanillesukker og olie. Rør det hele godt sammen og tilsæt nu bagepulver og kærnemælk. Sigt hvedemelt i imens du rører, og kom som det sidste dit krymmel i, og fordel det godt og jævnt i hele dejen.

Fordel dejen i formene (fyldes 1/3 op) og bag basserne i ca. 10 - 15 min. ved 200 grader, eller intil de ikke længere hænger ved en tandstik, når den stikkes ned i midten af din cupcake. Husk på at den heller ikke må få for meget, da den skal være svampet i konsistensen.

Lad dine cupcakes køle helt af på en bagerist, og pynt dem så med den ønskede topping. Jeg brugte i denne omgang blot en pose vanillemousse fra Dr. Oetker og dryssede til sidst med konfetti krymmel.


Og nu vil jeg vende snuden mod svigerforældrene, selvomfølgelig med en omgang af disse bavianer, for de vil give aftenskaffe, og hvis der er noget jeg føler jeg pt. har brug for, så er det en omgang kaffe i dejligt selskab :)

Hav en dejlig aften

10 kommentarer:

  1. Hvor er de bare fine, med alle de forskellige farver på toppen! Mums.

    // Laura

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de er lidt hyggelige :) og selvom man ikke ser det så tydeligt her, så er farverne indeni også ret fine i virkeligheden :) Nåehj ja, så smager de jo også ret så lækkert ;)

      Slet
  2. Hvor er den krymmel bare HELT vild fin !

    Og nøøøjjjjj hvor er jeg kage sulten nu !!!!!

    :-)

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. ja den er altså ret nuser :-) Der skal helt sikkert også lidt med hjem fra vores snarlige tysklandstur :-)

      Slet
  3. Mums, hvor ser de bare gode ud :D
    Mon man ikke skulle afprøve denne opskrift snart :P
    Også meget kreativt med det farverige krymmel.(:

    Jeg håber du har haft en god dag!

    Kærligst,

    Pernille - www.Pernullecanhazblog.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo det synes jeg absolut du skal :) Tak, jeg har haft en dejlig dag, og håber du har det samme ;)

      Slet
  4. Charlotte 8.A Mou Skoletirsdag, 04 december, 2012

    Har nu også købt det krymmel, skal bage til klassen til fredag. Uff, det skal SÅ MEGET på!<3

    Knus fra Charlotte, Mou Skole :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Heeej Charlotte :) Dejligt at høre fra dig :) Og skønt du stadig følger lidt med herinde ;) Jeg ved at din kage med garanti bliver lækker, og at den bliver ekstra fin med dette skønne krymmel på. Hils resten af klassen mange gange fra mig :)

      Slet
  5. Charlotte 8.A Mou Skolesøndag, 09 december, 2012

    Jeg tjekker bloggen når jeg kan :-)
    Elsker opskrifterne, hehe :)
    Jeg kan stærkt anbefale muffins med twix i, som var det jeg bagte til klassen, du får lige opskriften, hvis nu du ville prøve:

    http://kathrineskoekken.dk/blog.php?blog=1&post=217

    Mange knus fra Charlotte, Mou Skole

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er dejligt at vide Charlotte :) Uhm - de twix muffins må jeg da lige studere nærmere - de lyder lækre :) Tak for opskriften :)

      Knus

      Slet