onsdag den 2. maj 2012

Mini lagkager

- og endnu en fødselsdag at fejre


Godtnok lidt forsinket denne gang, men da min dejlige veninde Helene havde fødselsdag for noget tid siden, og vi ikke lige har kunne finde tiden til at ses efter, så kom der endelig en dag - og det blev i aften :)

Jeg havde nemlig lovet det kære fødselsdagsbarn, at jeg ville lave hende fødselsdagskage, så det måtte jeg jo holde ved ;) Derfor kommer hun herhjem om ganske kort tid, og så skal der jo være kage - fødselsdagskage, nærmere bestemt fødselsdagslagkage :)

Da jeg i påsken fik bagt en ordentlig portion af de skønne mini-doughnuts til at stille min pludselige vaffel-lyst, ja så lavede jeg jo så mange, at det var på grænsen til vulgært. Jeg frøs dem derfor ned, og tænkte så tidligere idag, at de ville passe eminent til mine petitte mini lagkager, som jeg havde i tankerne at lave til den søde Helene. Jeg tøede derfor en portion op, lavede lidt fyld dertil, lagde dem sammen, pyntede i bedste prinsesse stil og wupti, så var der pludselig fire små petitte tøse-lagkager.


Hvordan de små doughnuts laves kan du se lige her, hvor opskriften selvfølgelig også er at finde. Du kan også altid bage dig en alm. omgang lagkagebunde, stikke dem ud i den ønskede størrelse og så ellers gå i krig med lagkage-opbygningen. Jeg brugte som sagt bare mine mini-doughnuts, fordi de lige passede i størrelsen, de smager godt og så havde jeg dem jo lige på lager ;)

Disse krabater er fyld med en blanding af flødeskum, creme fraiche og vanillesukker. Hver enkelt doughnut er så smurt med en smule nutella på undersiden og imellem de tre doughnuts er der så lagt en klat flødeskum/creme fraiche blanding og en tyk skive banan er også lagt imellem. Altså er disse bomber en blanding mellem flødeskum, creme fraiche, chokolade og banan :) Lige noget for en chokolade og banan elsker som Helene :)


Jeg havde selvfølgelig også sørget for en god portion fødselsdagsboller, som havde Bamse og Luna selv lavet dem :) Opskriften på disse lækkerbiskner kommer selvfølgelig på bloggen på et senere tidspunkt, for nu vil jeg ud og brygge kaffe til den kære Helene titter forbi :)

God aften til jer alle

Ingen kommentarer:

Send en kommentar